Veilig mailen in de zorg
Binnen de zorgsector worden bestanden gedeeld met privacygevoelige informatie, zoals persoonsgegevens, onderzoeken, medicatieoverzichten en medische dossiers van patiënten. Veilig mailen in de zorg is daarom van groot belang. Op deze pagina lees hoe SecuDoc kan bijdragen aan het veilig delen van zorginformatie.
SecuDoc en bestanden versturen in de zorg
De gegevens binnen de zorgsector worden op verschillende manieren gedeeld. Het versturen van deze zorggegevens brengt risico’s met zich mee, want je wilt voorkomen dat deze gegevens bij de verkeerde personen/organisaties terecht komen. Desondanks worden deze dossiers vaak nog per mail verstuurd. Zo werden er bijvoorbeeld (anno 2019) bij een zorginstelling 3.200 dossiers via mail verstuurd in een half jaar tijd. M. Van der Merwe, adviseur privacy en informatiebeveiliging in de zorg, benadrukt haar zorgen en probeert het probleem buiten deze specifieke organisatie te trekken. Dit doet ze door bestuurders, directeuren, MT-leden en toezichthouders van zorginstellingen te vragen; “Heeft u dit onderwerp op de agenda staan? Wie is er volgens u verantwoordelijk dat uw zorginstelling voldoet aan de AVG?”.
Ziekenhuizen moeten zich houden aan de voorschriften van de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). Met SecuDoc kan je veilig bestanden versturen zoals zorgdossiers en persoonsgegevens. Daarnaast weet je altijd zeker of de juiste persoon deze heeft ontvangen. Vraag nu een demo aan om kennis te maken met het platform.
Veilig en eenvoudig mailen in de zorg
Secudoc.nl is een webapplicatie of een zogenaamd Software-as-a-Service (SaaS). SecuDoc is eenvoudig te implementeren en te gebruiken binnen de zorgsector, er is geen extra software nodig. Gebruikers kunnen inloggen op hun account op secudoc.nl en vanuit daar kunnen ze eenvoudig en veilig grote bestanden versturen. De ontvanger krijgt een link in haar/zijn mailbox en kan met de link als enige deze bestanden downloaden. De verzender kan te allen tijde de status van de overdracht inzien via de ingebouwde audit trail in haar/zijn account. Verder is het mogelijk om SecuDoc aan de domeinnaam van u zorginstelling te koppelen, bijv. secudoc.julliezorginstelling.nl
Updates van SecuDoc worden regelmatig automatisch doorgevoerd zodat je altijd de nieuwste versie tot jouw beschikking hebt om veilig bestanden te kunnen versturen. Wij werken hard aan nieuwe functionaliteiten zodat je ook in de toekomst als zorginstelling makkelijk bestanden veilig via SecuDoc kunt versturen.
Zelf in controle zijn
Met de meeste abonnementen ben je zelf volledig in controle door één of meerdere beheerders te kiezen voor jullie omgeving. Het is makkelijk om nieuwe gebruikers toe te voegen aan SecuDoc of oude gebruikers te verwijderen. Daarnaast kun je als beheerder eigen verzendprofielen toevoegen om zo het uiterlijk van het portaal en het briefpapier van de e-mails in de huisstijl van jullie zorginstelling in te stellen.
Daarnaast bedenken wij steeds nieuwe functionaliteiten om het versturen van bestanden makkelijker te maken, maar jouw input is voor ons zeer waardevol. Zijn er bepaalde functionaliteiten die jullie als zorginstelling wilt hebben? Of heb je andere wensen/suggesties voor het veilig versturen van bestanden? Neem dan contact met ons. Wil je graag kennis maken met het platform? Vraag dan een vrijblijvende demo aan!
Probeer SecuDoc 14 dagen gratis
Start nu met Veilig Mailen, veilig bestanden uitwisselen en/of Digitaal Ondertekenen. Vraag uw proefaccount nu aan, en stuur binnen 5 minuten uw eerste Veilige Mails, bestandsoverdrachten en Digitale Ondertekeningen uit.
Neem contact met ons op
Wij helpen u graag met alle vragen die u heeft over SecuDoc. U kunt ons via onderstaande mogelijkheden bereiken.